Pavel Peterka
Doprava pro lepší kvalitu života v Praze 5
Vědecký pracovník
KDU-ČSL
Praha 5 musí přestat být dopravním otloukánkem a tranzitní tepny vyvážit bezpečným provozem v ulicích obytných čtvrtí. Podle pražské dopravní koncepce má v centrálním kordonu ubýt osmina jízd autem do roku 2030. To se týká i Smíchova. Sníží se tak zácpy i v širším okolí. Využívejme lépe objezdné trasy, které už máme. Další lze realizovat chytře a relativně levně tak, aby naše ulice byly bezpečnější a doprava plynulejší co nejdříve.
Narodil jsem se v roce 1970 v Praze. Vystudoval jsem ČVUT a pracuji v oblasti výzkumu vláknových laserů a optických vláken. S manželkou Veronikou vychováváme 4 děti. Podle mojí dcery jsem „takovej normální tatínek.“
Spoluorganizoval jsem petice a akce za záchranu usedlosti Cibulka, přírodního parku na Vidouli a za nezastavitelnost vrcholu Vidoule v územním plánu; za bezpečné a komfortní spojení Cibulek s Andělem (bus 123). Nyní se věnuji hlavně dopravě, jak zmenšit dopravní zácpy a zlepšit parkování, osvětě o kolejové dopravě, radiálách a silničních okruzích. Navrhnul jsem, jak zlepšit propustnost křižovatky u Buďánek na Plzeňské, jak “odšpuntovat” Barrandovský most a tím uvolnit zácpy na Barrandově a ve Strakonické, přispěl jsem k zlepšení průjezdnosti Plzeňské u výjezdu z tunelů nebo k zachování povinnosti budovat garáže v bytových novostavbách.
Plzeňskou a Vrchlického jet bezpečně a plynule nemusí být nesplnitelný sen, řešení známe od roku 2017, můžeme jej začít postupně uskutečňovat hned.